Horecabeveiliging

Horecabeveiliging

Een horecabeveiliging is van hetzelfde principe als een evenementbeveiliging. Beiden staan eigenlijk in voor de veiligheid van zowel klanten als de zaak. Indien je veel volk aantrekt met je zaak, kan je er zeker van zijn dat er soms wel eens rotte appels zitten. Die maken dan weer misbruik van de situatie en willen gewoon ergens ruzie maken. Als gastheer kan je je natuurlijk niet veroorloven dat er veel ruzie of gevecht ontstaat, want klanten blijven dan weg. Daarom is de keuze voor horecabeveiliging wel een logische stap. Ik kan mij voorstellen dat je zelf als zaakvoerder niet overal ogen en oren hebt om beginnende ruzies te onderdrukken.

 

Kies voor een erkende horecabeveiliging

Een erkende beveiliging is in bezit van een keurmerk die garant staat dat de veiligheidsmensen een ND of HND-vergunning bezitten. Zij weten perfect hoe een veiligheidsprocedure is zijn werk gaat en ze zijn getraind om in te grijpen.

 

Plan van aanpak

 

Samen met de zaakvoerder wordt een plan van aanpak uitgetekend. Ook worden er afspraken gemaakt omtrent de setting en hoe men iemand kan buitenzetten zonder veel ophef. Natuurlijk is er een nultolerantie op drugs en wordt de politie automatisch door de portiers in kwestie ingeschakeld. De portiers zijn getraind om elke vorm van geweld te detecteren en zo vlug mogelijk in de kiem te smoren. Door hun skills die ze verworven hebben door jarenlange ervaring en training is de zaak altijd in veilige handen. Alle mogelijke risico’s worden op voorhand doorlopen, zodat zowel de zaakvoerder, het personeel en de portiers weten wat er moet gebeuren, zelfs in het ergst denkende scenario. Incidenten zullen er wel altijd zijn, maar ze zullen niet escaleren en tijdig worden opgevangen.

 

Veiligheid primeert

 

Het doel van portiers is om ruziemakers buiten te houden, de sfeer in de zaak ten allen tijde te behouden en ervoor te zorgen dat klanten veilig kunnen feesten. En dat ze nog lang terug mogen komen zonder risico’s te lopen.

 

Klanten keren tevreden terug

 

Als klanten weten dat ze op hun gemak kunnen feesten zonder dat er ruzie uitbreekt, dan wordt de zaak daar alleen maar beter van.

Geen incidenten betekent ook een tevreden zaakvoerder. Je moet zelf niet meer alles proberen na te gaan of van hier naar daar lopen. Dus ook een tevreden zaakvoerder zonder stress is veel waard.

 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *